Plynule o plyne
Ako prvý vystúpil v rámci tretieho bloku prednášok Jiří Mlynář zo spoločnosti EY. Venoval sa téme využitia CNG v doprave. Vymenoval a podrobne vysvetlil jeho výhody, medzi ktoré patrí zrelosť technológií, nižšie emisie v porovnaní s kvapalnými palivami, porovnateľná cena vozidla s tými konvenčnými, podpora tohto pohonu Európskou úniou a synergia s lokálnym prostredím. Jiří Mlynář na záver zhodnotil, že CNG je ekonomický variant dosiahnutia ekologických cieľov v doprave, prináša výhody pre štát a výhody pre spoločnosť. Preto podľa EY podpora CNG dáva zmysel.
Miroslav Milán zo spoločnosti Slovenský plynárenský priemysel vysvetlil účastníkom konferencie ako ich spoločnosť zabezpečuje retenciu zákazníkov vďaka dátovej analytike. Okrem prediktívnych modelov na záchranu zákazníkov začali využívať aj prediktívne modely na akvizíciu zákazníkov, hlavne v komodite elektrina. V oboch prípadoch dosiahli pozitívne výsledky – znižovanie odchodovosti a záchrana zákazníkov, zvyšovanie a zlacňovanie predaja a akvizícia zákazníkov. V diskusii zaujímala účastníkov otázka ochrany osobných údajov, úspešnosť aplikovaných modelov a konkrétne príklady produktov z kategórie cross-sell.
V podobnom analytickom duchu sa niesla aj prednáška partnera konferencie, spoločnosti IBM, ktorú zastupoval Miroslav Petrek. Analytika, ktorej sa spoločnosť tiež venuje, pomáha optimalizovať súčasnosť a predikovať budúcnosť. Základom všetkých analytických nástrojov sú kvalitné dáta. Tu vidia veľký nedostatok, mnohé spoločnosti nemajú dáta konsolidované a prepojené. Účastníkov zaujímalo ako dlho trvá nasadenie a konfigurácia tzv. Business Intelligence v priemernej utilitnej spoločnosti. Štartovací projekt začína úvodným 6-mesačným projektom, na základe jeho výsledkov sa pokračuje v ďalších fázach projektu. Osvedčili sa práve polročné cykly, v ktorých sa analytika rozšíri na ďalšie oblasti.
Miroslav Milán zo spoločnosti Slovenský plynárenský priemysel vysvetlil účastníkom konferencie ako ich spoločnosť zabezpečuje retenciu zákazníkov vďaka dátovej analytike. Okrem prediktívnych modelov na záchranu zákazníkov začali využívať aj prediktívne modely na akvizíciu zákazníkov, hlavne v komodite elektrina. V oboch prípadoch dosiahli pozitívne výsledky – znižovanie odchodovosti a záchrana zákazníkov, zvyšovanie a zlacňovanie predaja a akvizícia zákazníkov. V diskusii zaujímala účastníkov otázka ochrany osobných údajov, úspešnosť aplikovaných modelov a konkrétne príklady produktov z kategórie cross-sell.
V podobnom analytickom duchu sa niesla aj prednáška partnera konferencie, spoločnosti IBM, ktorú zastupoval Miroslav Petrek. Analytika, ktorej sa spoločnosť tiež venuje, pomáha optimalizovať súčasnosť a predikovať budúcnosť. Základom všetkých analytických nástrojov sú kvalitné dáta. Tu vidia veľký nedostatok, mnohé spoločnosti nemajú dáta konsolidované a prepojené. Účastníkov zaujímalo ako dlho trvá nasadenie a konfigurácia tzv. Business Intelligence v priemernej utilitnej spoločnosti. Štartovací projekt začína úvodným 6-mesačným projektom, na základe jeho výsledkov sa pokračuje v ďalších fázach projektu. Osvedčili sa práve polročné cykly, v ktorých sa analytika rozšíri na ďalšie oblasti.